DESIGN ØKER LØNNSOMHETEN

/, Design/DESIGN ØKER LØNNSOMHETEN

DESIGN ØKER LØNNSOMHETEN

– Disse bedriftene har bevist at strategiske designinvesteringer gir konkrete resultater, og kan nå offisielt kalle seg Norges aller beste på å skape lønnsomhet gjennom å investere i design, forteller Skule Storheill, innovasjonsdirektør i Norsk Designråd.

Design Effekt ER EN designutmerkelse som ble lansert i 2009 av Norsk Designråd og som ble delt ut til bedrifter og samarbeidende designere for et prosjekt som kunne vise til målbare effekter i form av økonomisk eller verdirelatert lønnsomhet. Design lønner seg!

Thon Hotels sin oppgraderte nettløsning førte til at andelen av bestillinger på nett økte med 70%, samtidig steg kjennskapen til Thon Hotels.

Lofoten fiskeprodukt fra regional til nasjonal aktør, 300 prosent salgsøkning. kun ved bruk av design

Akademika – gått fra 150 til 215 millioner kroner i omsetning etter rebranding.

Diplom-is – moderniserte Dream-isen og doblet markedsandelen.

Expo Nova – årlig vekst på 20 prosent etter modernisering og ny identitet.

Flyktninghjelpen – 10 millioner kroner i nettsalg etter ny webdesign.

Gresvig – 60 prosent omsetningsvekst etter relansering av merkevaren Norheim.

Hennig-Olsen – økte issalget med 56 prosent etter tydeliggjøring av merkevaren.

Håg – doblet salget av stoler til møterom.

Kondomeriet – økte salget med 63 prosent etter ny grafisk profil og nettløsning.

Norsk Matraps – fra 125.000 til 470.000 flasker med matoljen Odelia.

NRK – strategisk designbruk hjalp NRK Super med å gå forbi Disney Channel.

Pierre Robert – femdoblet omsetningen på undertøy etter ny produktdesign.

Tine BA – snudde nedgang til oppgang ved å relansere Litago barneyoghurt.

2018-09-22T18:34:41+00:00